Aby uzyskać dostęp do aplikacji niezbędne jest posiadanie numeru telefonu kontaktowego w bazie danych Compensa, potwierdzonego podpisem na deklaracji przystąpienia. W celu utworzenia konta, na stronie logowania należy wybrać przycisk „Aktywuj konto”, następnie wpisać swoje dane: imię, nazwisko oraz numer PESEL lub datę urodzenia w przypadku obcokrajowców. Po akceptacji regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną oraz oświadczenia ADO, należy wybrać przycisk „Wyślij SMS”. Wiadomość SMS z kodem aktywacyjnym zostanie przesłana na numer kontaktowy. Po otrzymaniu kodu aktywacyjnego należy postępować zgodnie z instrukcją określając swój indywidualny login i hasło do konta.
W przypadku braku lub aktualizacji numeru kontaktowego w bazie Compensa, na stronie pojawi się formularz dotyczący ostatniej wykorzystanej usługi medycznej, który zostanie przekazany do konsultanta infolinii celem autoryzacji numeru. Po weryfikacji, ze strony Compensa zostanie wysłana wiadomość SMS z dalszą instrukcją dotyczącą aktywacji konta.
Jeżeli ubezpieczony nie posiada numeru kontaktowego w bazie oraz nie posiada historii wykorzystanych świadczeń medycznych, należy wypełnić formularz zmiany danych osobowych, następnie podpisać i wysłać:
Drogą elektroniczną – na adres zdrowie@compensa.pl, lub
Drogą tradycyjną – pocztą na adres Compensa Centrum Rozliczeniowe, Al. Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa
Dlaczego pomimo posiadania przez infolinię mojego numeru kontaktowego, jestem zmuszony dodatkowo autoryzować go z konsultantem infolinii?
Aplikacja zawiera rozszerzone funkcje, w tym dane wrażliwe, dlatego proces weryfikacji i autoryzacji jest niezbędny, by móc zapewnić pacjentom pełne bezpieczeństwo ich danych.
Nie dotarła do mnie wiadomość SMS z kodem autoryzacyjnym.
W przypadku nieotrzymania wiadomości SMS, prosimy o kontakt z Infolinią Medyczną Compensa 22 501 35 15 lub wypełnienie formularza zmiany danych osobowych i przesłanie zgodnie z instrukcją opisaną w punkcie nr 1. Login – jak go uzyskać?.
Czy mogę aktywować usługę w dowolnej placówce medycznej współpracującej z Compensa, lub w dowolnym oddziale Compensa?
Nie jest to możliwe ze względu na brak możliwości autoryzacji danych w tych placówkach. W celu najsprawniejszego utworzenia konta, rekomendujemy kroki postępowania opisane w punkcie Login – jak go uzyskać.
Konto dziecka
Czy dla dziecka także należy utworzyć nowe konto z odrębnym loginem?
Tak, każda osoba niezależnie od wieku może korzystać z aplikacji tylko poprzez swoje indywidualne konto. W przypadku kont dzieci, kod autoryzacyjny zostanie wysłany na numer dziecka podany w deklaracji ubezpieczeniowej. W przypadku jego braku, należy dokonać autoryzacji numeru telefonu przez aplikacje, telefonicznie lub poprzez przeslanie formularza zmiany danych.
Z chwilą ukończenia 18. roku życia, konto dziecka zostanie zablokowane i będzie wymagało autoryzacji zgodnie z punktem 1. Login – jak go uzyskać?
Korzystanie z aplikacji
Czy wysyłając zgłoszenie chęci umówienia wizyty mogę uznać, że zostało ono umówione?
Samo wysłanie zgłoszenia nie jest równoznaczne z jego umówieniem. Po wyborze świadczenia i określeniu preferencji co do wizyty lub badania, konsultant skontaktuje się zwrotnie poprzez wybrany kanał kontaktu w celu potwierdzenia dokonania rezerwacji terminu.
Czy po wysłaniu zgłoszenia mogę je edytować?
Tak, natomiast jest to możliwe tylko do momentu umówienia świadczenia przez konsultanta infolinii. W tym celu należy wybrać przycisk „Wizyty” na górnej belce aplikacji, następnie wybrać przycisk „Edytuj” przy świadczeniu, które chcemy edytować.
Czy po wysłaniu zgłoszenia mogę je anulować?
Tak, natomiast jest to możliwe tylko do momentu rozpoczęcia wizyty. W tym celu należy wybrać przycisk „Wizyty” na górnej belce aplikacji, następnie wybrać przycisk „Anuluj” przy świadczeniu, które chcemy anulować.
Często zadawane pytania
Dlaczego nie widzę wszystkich wizyt w Wizytach planowanych (nadchodzących) ?
Jeżeli wizyta została umówiona bezpośrednio w placówce medycznej, może nie być widoczna w aplikacji, a jest widoczna jedynie w wewnętrznym systemie placówki medycznej. Zostanie ona zgłoszona przez placówkę medyczną do Compensa w dniu realizacji.
Dlaczego nie mogę wybrać konkretnej Placówki medycznej?
Wskazanie jednej placówki medycznej mocno ograniczałoby możliwość organizacji świadczenia (np. przy braku grafiku do danego lekarza nie byłoby możliwości zrealizować konsultacji). Prosimy o wskazanie preferowanej lokalizacji. Jeśli chcą Państwo wskazać dodatkowe preferencje prosimy o ich uzupełnienia w polu Uwagi.
Co to jest kod ICD10?
Jest to kod zachorowania według Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych. Jest pomocny przy organizacji świadczenia i niezbędny do umówienia zabiegów rehabilitacyjnych.
Co oznacza Lokalizacja w pobliżu domu?
Przy wybraniu opcji w pobliżu domu system automatycznie wskaże adres podany w deklaracji przystąpienia do Ubezpieczenia (po podstawieniu adresu można go zmienić). Pracownicy TU Compensa organizując wizytę, będą starali się znaleźć placówkę medyczną jak najbliżej wskazanego adresu.
Co oznacza Lokalizacja w pobliżu adresu?
Można wskazać lokalizację w pobliżu której ma odbyć się usługa medyczna. Pracownicy TU Compensa organizując usługę, będą starali się znaleźć placówkę medyczną jak najbliżej wskazanego adresu.